Monday, February 16, 2009

Resolusi PERTAMA Kali Ke-3...

2 comments:

  1. Apakah kayu ukur yang bakal digunakan bagi penentu sama ada resolusi ini menjadi resolusi atau sekadar teks? Sebagai contoh:

    Meningkatkan kemahiran menyelidik dan menganalisa isu semasa.

    Resolusi ini tiada nilai empirik, justeru pihak yang berwajib perlulah mencipta kayu ukur (objektif) bagi memastikan resolusi ini terlaksana di kalangan mahasiswa Jordan.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas keprihatinan saudara berhubung kaedah pelaksanaan resolusi.

    Usahlah terlalu risau, ayat resolusi sememangnya dikeluarkan secara umum (mengikut protokol & format kebiasaannya). Walau bagaimanapun, kami, pihak Unit Resolusi telah mewajibkan setiap kumpulan untuk meletakkan PIHAK YANG DITUNTUT dan APA YANG DITUNTUT (diisi dalam borang cadangan yang mana telah dikumpul & diserahkan kepada pihak MPPM untuk memudahkan MPPM mengemaskini & menyusun kembali plan tindakan resolusi PERTAMA kali ini).

    Sememangnya pihak yang berwajib akan mencipta kaedah pelaksanaan (mekanisma) bagi memastikan resolusi2 ini dilaksanakan. Seperti yang dimaklumkan, plan tindakan akan menyusul kemudian (harap tindakan segera dari pihak MPPM). Dari segi terlaksananya resolusi kali ini pula bergantung kepada kerjasama mahasiswa SeJordan kerana ia bukan sahaja tanggungjawab MPPM tetapi tanggungjawab semua mahasiswa SeJordan.

    Sekian, harap maklum.

    ReplyDelete