Friday, March 6, 2009

PENJELASAN DARI BIRO PROGRAM



Assalamualaikum WBT. Apa khabar mahasiswa-mahasiswi Jordan sekalian? Bagaimana keadaan anda setelah beberapa minggu PERTAMA berakhir? Masih bersemangat membentuk diri menjadi mahasiswa-mahasiswi yang bakal memacu dan mencorak masa depan dunia? Semoga kalian kekal terinspirasi dengan PERTAMA kali ke-3 yang lalu, Insyaallah.
Justify Full
Di sini, kami dari Biro Program PERTAMA kali ke-3 ingin menjelaskan beberapa perkara yang kami rasa telah menimbulkan persoalan dan rasa tidak puas hati di kalangan para peserta PERTAMA yang kami rasa cukup bermotivasi dan bersemangat.

Perkara yang ingin kami jelaskan di sini ialah berkenaan masa pembentangan kertas kerja yang terlalu pendek dan ringkas. Ingin kami jelaskan bahawa program kita sebelum ini sepatutnya berjalan sehingga malam. Masa pembentangan kertas kerja juga sepatutnya lebih lama iaitu sejam untuk setiap perwakilan dan 2 jam setengah untuk forum, namun masalah mendapatkan tempat untuk menjalankan program hingga ke malam ditambah dengan keadaan kewangan yang tidak berapa mengizinkan telah memberi kesan kepada masa pembentangan kertas kerja.
Pihak Universiti juga tidak menggalakkan untuk menggunakan dewan seharian iaitu dari pagi hingga malam selama 3 hari berturut-turut.

Segala permasalahan itu telah merubah hampir keseluruhan tentatif asal di mana pembentangan kertas kerja terpaksa disingkatkan bagi memberi ruang untuk semua perwakilan dapat membentangkan kertas kerja masing-masing.

Jadi, kami sebagai Biro Program memohon jutaan kemaafan di atas semua kekurangan sepanjang program ini dilansungkan. Kami amat berbesar hati di atas kerja sama dan semangat yang ditonjolkan oleh anda semua semasa program. Memang benar, mahasiswa-mahasiswi Jordan telah menampakkan kematangan yang nyata dan insyaallah anda semua mampu memberi impak yang cukup besar dalam membangunkan dan mengembalikan maruah Ummah yang tercalar. Tahniah untuk anda semua.

Akhir kata, diharapkan program PERTAMA yang akan datang akan lebih baik dari kali ini. Jadikan program kali ini sebagai panduan untuk memacu PERTAMA ke arah perlaksanaan yang lebih hebat, lebih profesional dan lebih bermakna. Buktikan mahasiswa di Jordan ini bukan calang-calang manusia!



No comments:

Post a Comment